Home Page / About

About

With ROIx the companies have the power to communicate effectively using intelligence to connect people and data in a sustained process transparency.

From 2011 until today, we have sought to adapt the evolution of the digital ecosystem to be among the most dynamic companies in the Ad&Tech market in Latin America.

ROIx has a complete portfolio of products that allow the delivery of media in any digital format, whether video, streaming audio or display, enabling delivery of 100% cross-device and cross-channel media.

 

The success story in online audience management and activation led ROIx to build a database with more than 108 million users, which added positively to its ability to combine and organize information. Despite modernizing and monitoring the evolution over the years, the company didn’t lose their focus on digital media activation. 

 

We have a team of people with complementary skills in the areas of media, planning, administration, statistics, technology, development and data management.

 

Our leadership is composed of a group of managers with more than 30 years of experience in the digital market.

Events

Since its launch, ROIx has actively participated in market events to follow and dictate market trends. In these 8 years, we have been present in five editions of PROXXIMA, Austin, among others.

22 de maio de 2019 By ROIx

9 Passos Para Tornar Seu Analytics Compatível Com a LGPD

A Lei Geral de Privacidade de Dados do Brasil, também conhecida como LGPD, que entra em vigor a partir de agosto de 2020, dará a mais de 210 milhões de pessoas novos direitos para acessar e controlar seus próprios dados e impactar o modo como as empresas gerenciam sua privacidade.   Você pode estar se […]

10 de maio de 2019 By Guilherme Soter

O Que Faz um Cientista de Dados?

Quanto mais a evolução toma conta de nossa sociedade, novas profissões nascem para suprir a demanda de funções que antes não eram necessárias.   Não é nenhuma novidade que a internet se tornou fundamental na vida das pessoas e esse avanço pede que, cada vez mais, os profissionais estejam especializados para direcionar o amadurecimento e […]

6 de maio de 2019 By Guilherme Soter

O Que é Mídia Programática?

Imagine a seguinte cena: você está assistindo o seu programa de TV favorito e acaba de entrar o break comercial. Logo de cara, a primeira campanha é sobre a nova coleção de roupas de uma loja que você gosta de comprar. Em seguida, um comercial de carro SUV mostra as vantagens do carro e todos […]

17 de abril de 2019 By Guilherme Soter

Scape Report 2019 apresenta mapa do ecossistema do e-commerce no Brasil

  A Pipeline Capital, empresa especializada em fusões e aquisições e Ventures, com o apoio da ABComm – Associação Brasileira de Comercio Eletrônico – e da Diggital, consultoria de e-commerce, lança o Scape Report E-Commerce 2019 (www.scape.report/ecommerce), mapa do ecossistema do comércio eletrônico brasileiro.     O mapa é dividido em 8 categorias principais – […]

15 de janeiro de 2019 By Guilherme Soter

O que é retargeting e como fazer de forma inteligente?

Com certeza você já foi impactado por um Retargeting em sua navegação, aliás, somos impactados por isso o tempo todo.  Talvez, por você não estar familiarizado com os termos da publicidade digital, possa não saber , mas o Retargeting é a estratégia de entrega mídia baseada em um determinado comportamento prévio, buscando encontrar  o comprador […]

Work
with us

ARE YOU INTERESTED IN WORKING WITH PROGRAMMING MEDIA?

We are looking for people who enjoy working with technology, data and digital advertising.





©2019 – All rights reserved ROIx®